- Галоўная
- →
- Славутасці
- →
- Комплекс прыгарадных чыгуначных касс
Комплекс прыгарадных чыгуначных касс
На скрыжаванні плыняў мінскай мітусні і гісторыі знаходзіцца комплекс прыгарадных чыгуначных кас — элегантны будынак, што стаў неад’емнай часткай гарадскога аблічча. Размешчаны на Прывакзальнай плошчы, ён доўгі час служыў важным вузлом для пасажыраў, якія накіроўваліся ў прыгарадныя рэгіёны сталіцы. Сёння гэты аб’ект можна разглядаць не толькі як функцыянальную пабудову, але і як яскравы прыклад архітэктурнай спадчыны сярэдзіны XX стагоддзя.
Гісторыя стварэння
Будынак з’явіўся ў 1955 годзе як вынік супрацоўніцтва таленавітых архітэктараў Сяргея Боткоўскага і Натана Шпігельмана. Будаўніцтва ажыццяўлялася сіламі трэста «Белтрансбуд» у межах пасляваеннага аднаўлення сталіцы. Першапачаткова будынак выкарыстоўваўся як прыгарадны вакзал з квітковай залай. З цягам часу яго функцыі змяняліся: у 1980–1987 гадах прыгарадныя касы перанеслі на вуліцу Дружную, а з увядзеннем новага чыгуначнага вакзала частку памяшканняў занялі міжнародныя касы і турыстычны цэнтр «Дортур». Пазней будынак стаў выкарыстоўвацца і для патрэб Цэнтра навукова-тэхнічнай інфармацыі Беларускай чыгункі.
Архітэктура
Архітэктурны аблічча будынка вытрымана ў стылі сталінскага неакласіцызму. Двухпавярховая пабудова мае сіметрычную аб’ёмна-прасторавую кампазіцыю. Фасад упрыгожваюць пілястры з ляпнымі капітэлямі, высокія арачныя праёмы, паўкалонкі паміж вокнамі і масіўны антаблемент з дэкаратыўным карнізам і медальёнамі. Па перыметры даху праходзіць балюстрадны парапет, які падкрэслівае манументальнасць збудавання. Інтэр’еры не менш выразныя — яны ўпрыгожаны вытанчанай ляпнінай і характэрным дэкорам, уласцівай адміністрацыйным будынкам 1950-х гадоў.
Экскурсіі
Нягледзячы на тое, што будынак больш не выконвае ролю вакзала, ён працягвае прыцягваць увагу сваім архітэктурным абліччам і гістарычным кантэкстам. Індывідуальная экскурсія па Мінску можа ўключаць агляд гэтага незвычайнага помніка транспартнай гісторыі. Гід распавядзе пра этапы яго трансфармацыі, архітэктурныя дэталі і ролю ў гарадской інфраструктуры. Для тых, хто цікавіцца савецкім мадэрнізмам, урбаністыкай і гісторыяй транспарту — гэтае месца стане сапраўдным адкрыццём на маршруце.